Més de 200 persones reclamen un model d’escola inclusiva per a Catalunya no discriminatori per a les persones amb discapacitat
Ahir al matí, diverses entitats socials i educatives, entre elles la Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya, de la qual ECOM en forma part, va aplegar unes 200 persones davant del Palau de la Generalitat per demanar que la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), que hores d’ara s’està debatent al Parlament de Catalunya, sigui realment inclusiva i reconegui el dret a la no discriminació per raó de discapacitat.
Les entitats convocants d’aquesta concentració demanen la modificació de l’article 78 del projecte de Llei d’Educació de Catalunya, concretament dels punts quatre i cinc, on s’especifica que els alumnes amb discapacitat s’escolaritzaran en Centre d’Educació Especials (CEE) si no poden ser atesos en centres ordinaris ja que consideren que ‘això manté l’actual situació de segregació escolar pels alumnes amb necessitats especials’. Segons els convocants, ‘aquests punts donen a entendre que si no hi ha suports, és a dir, recursos, l’escola en qüestió pot decidir desentendre’s del nen/a amb discapacitat’.
Durant la concentració d’ahir, dos alumnes amb discapacitat van llegir un manifest on es demanava que la Llei d’Educació ‘garanteixi l’existència d’un únic sistema general d’educació per a tots dotat dels recursos necessaris per poder atendre adequadament la diversitat de l’alumnat en un termini de deu anys’, és a dir, ‘un model que transformi els centres especials en recursos de recolzament en els centres ordinaris per a l’èxit de la inclusió escolar dels alumnes’.
Al final del acte, els convocants van lliurar una carta a la Generalitat de Catalunya on demanen al president Montilla el seu recolzament per a que la futura Llei d’Educació sigui inclusiva no només en els principis sinó també en el seu articulat. En el darrers mesos, els organitzadors de la concentració han fet arribar a tots els grups parlamentaris catalans, en compareixences a la Cambra i per escrit, la seva reivindicació de que Catalunya camini ‘decididament’ cap a un model d’escola inclusiva capaç d’acollir a tothom.
Les entitats convocants de l’acte d’ahir al matí eren la Plataforma per una Escola Inclusiva de Catalunya (de la qual ECOM en forma part); la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC); la Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari (FAPAES); l’Associació Catalana de Professionals dels Equips d’Assessorament Psicopedagògic (ACPEAP); la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya; l’Associació de Mestres Rosa Sensat; l’Associació Catalana de Professionals dels Centres de Recursos Pedagògics; el Secretariat de l’Escola Rural; i l’Associació de Directius dels Centres Educatius Públics de Primària i Secundària (AXIA).