ECOM s’adhereix a la plataforma Carrers Per a Tothom
ECOM, que entén l’accessibilitat des dels valors de la diversitat humana i el disseny per a tothom, considera que el consens i el treball conjunt entre totes les parts implicades i la ciutadania és bàsic per a fer efectius els principis de disseny universal als nostres pobles i ciutats i als seus serveis. Per això s’ha adherit a la Plataforma Carrers per a Tothom i s'ha sumat a la manifestació en protesta pel perill que suposen molts factors en la reforma del carril de servei del Passeig de Gràcia de Barcelona.
La creació de la Plataforma Carrers Per a Tothom ve després de la nula resposta que l'Ajuntament de Barcelona va donar a l'ACIC (Associació Catalana per la Integració del Cec) des de les seves primeres denúncies al novembre del 2014 per la reforma del Passeig de Gràcia. Està formada per diverses entitats, majoritàriament de persones cegues però també d’altres col·lectius, i reivindica solucions per als carrers sense voreres, de plataforma única.
Des d’ECOM, considerem que malgrat els carrers de plataforma única d’ús mixt (on poden circular alhora vianants i vehicles a la mateixa alçada) són una idea recollida legalment que pot millorar en alguns casos l’accessibilitat per a moltes persones (com pot ser en els carrers de vorera estreta), si el seu disseny no és adequat i no està convenientment senyalitzat, són un risc per a la integritat de tota la ciutadania.
És evident que un dels col·lectius directament perjudicats són les persones amb discapacitat visual, però també ho són les persones amb discapacitat auditiva que no senten els cotxes i els seus clàxons, les persones amb dificultat de comprensió que tampoc entenen la situació i per on ha de circular, qualsevol vianant que no conegui el carrer o hi transiti despistat, els infants que tampoc perceben quin és l’espai segur per a les persones que passegen....
El que se sol·licita, des d'ECOM, és:
- la creació d’un espai de treball efectiu on puguin participar alhora tots els col·lectius implicats democràticament, amb un compromís per part dels governs de paralitzar les obres previstes que incloguin la construcció de carrers de plataforma única d’ús mixt (vianant i vehicle), fins que no es consensuï una solució per totes les parts implicades i la ciutadania,
- un cop consensuada la solució, es reguli a través d’ordenances municipals i el que serà el futur Codi d’Accessibilitat de Catalunya.