ECOM, present al Congrés BCN Inclusiva 2017

DES DE L’ÀREA LABORAL D’ECOM, MIREIA MARTINEZ PARTICIPA EN LA TAULA SOBRE LA TRANSICIÓ AL TREBALL EN LA DISCAPACITAT

El segon Congrés BCN Inclusiva -el primer va ser el 2014-, que organitzen l’Associació Catalana d’Orientació i l’Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació sota el lema de “Més enllà de l’escola, la vida”, s'ha celebrat a l’Auditori Axa de Barcelona els dies 17, 18 i 19 de novembre.

El Congrés es proposa implementar mirades diverses per a la igualtat de facto, mirades del i cap al “jo com a subjecte” i del i per a nosaltres com a comunitat; també crear nous escenaris per entendre i atendre el canvi d’època, amb les persones com a subjectes i no mers objectes de les decisions polítiques; així com generar propostes sobre inclusió, tot entenent l’educació en sentit ampli, com un procés per crear les condicions d’aprenentatge en una línea més oberta, global i comprensiva.

Així, és en aquest “més enllà de l’escola” i en aquest sentit ampli de l'educació per a la vida que s’inscriu la participació d’ECOM. Concretament, de Mireia Martínez, responsable de l’àrea laboral de la Fundació ECOM, que ha participat en la taula sobre “La transició al treball en la discapacitat” el dissabte, 18 de novembre, a les 19h.

Taula rodona "La transició al treball en la discapacitat"

Moderada per Noemí Santiveri de la UAB, a la taula han participant Glòria Canals (Fundació Aura) i Montserrat Cardona (Fundació TRESC), a més de Mireia Martínez, d'ECOM.

El debat s'ha generat sobre el dret al treball de les persones amb discapacitat, el model dels serveis d'inserció laboral, l'evolució del model de finançament de les entitats, el paper de les entitats del tercer sector, de l'administració, de l'empreses i de la societat. També s'han tractat els reptes de futur, fent incidència en la importància de garantir el dret al treball digne de les persones amb discapacitat, especialment en empresa ordinària.

En la taula s'ha ressaltat la necessitat de trobar les vies per a poder garantir la continuïtat de serveis un cop finalitzada l'escolarització obligatòria. Aquestes serveis, però, han de ser plurals i flexibles per oferir a les persones diferents opcions de projecte de vida de manera que cadascú pugui escollir el seu camí.