L’escola inclusiva, relegada de les prioritats de la Conselleria d’Ensenyament pel curs 2014-2015
La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya, integrada per famílies, professionals i entitats socials (entre elles ECOM), lamenta que, un cop més, l’escola inclusiva no formi part de les prioritats del Departament d’Ensenyament. De fet, el curs escolar actual, (2014/15) ha engegat sense el nou Pla estratègic , el qual havia d’estar enllestit el juny.
La Plataforma posa de manifest tres punts que il•lustren aquesta situació d’estancament. En primer lloc, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau , no ha fet cap tipus d’al•lusió a l’escola inclusiva durant la presentació del curs escolar d’enguany, tot i que és un dels principis rectors del model educatiu català, d’acord amb la LEC.
En segon lloc, s’ha incomplert amb el termini fixat per presentar un “Pla estratègic d’atenció a la diversitat en el marc d’una escola inclusiva”, que s’havia de presentar abans de finalitzar el curs escolar 2013/14, i que tal i com denuncia la Plataforma, ni tan sols s’ha presentat un esborrany.
Per últim, no s’han fet públiques les últimes estadístiques sobre el curs escolar, que cada any el Departament d’Ensanyament penja a la seva pàgina web el mes de febrer i que permeten saber el percentatge d’alumnes amb Necessitats Educatives Especials (NEE) escolaritzats en centres ordinaris.
Amb tot i davant les situacions esmentades, des de la Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva es reclama un major “lideratge polític que cregui en l’escola inclusiva i posi al seu servei tots els recursos que té al seu abast. I cal també una comunitat educativa que empenyi i acompanyi”.
ECOM és una de les entitats socials que forma part de la Plataforma per una Escola Inclusiva, amb l’objectiu de treballar per aconseguir un sistema educatiu català plenament inclusiu.