ECOM impulsa la creació d'una tarifa social integrada al transport públic de Catalunya per a persones amb discapacitat
El passat 26 d'octubre ECOM vam assistir al Consell de la Mobilitat de l'ATM Barcelona (del qual som membres de ple dret) i, més enllà de fer seguiment de les accions de millora de l'accessibilitat als serveis de transport públic i a la mobilitat peatonal, vam transmetre la nostra voluntat de traslladar als ens competents d'aquest àmbit una proposta de tarifació social integrada per a les persones amb discapacitat.
Aquesta és una demanda històrica d'ECOM i del col·lectiu (sobretot de les entitats de territori), que té per objectiu:
- Promoure la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat al transport públic, on també s'ha de tenir en compte el greuge comparatiu de cost de vida que es pateix. Greuge que s'ha incrementat amb la crisi, segons un informe de la Relatora Especial sobre els drets de les persones amb discapacitat de la ONU.
- Incorporar el passi d’acompanyant per a aquelles persones que acreditin la necessitat de tercera persona al seu certificat de discapacitat, a tots els serveis de transport de Catalunya i també de manera integrada.
- Unificar els criteris per a la obtenció d'aquesta tarifació social per a les persones amb discapacitat i la pròpia tarifació: actualment hi ha diferències tant a nivell territorial com segons l'operador.
- Minimitzar les desigualtats territorials que ja existeixen en matèria de transport públic.
- Equiparar la tarifació social del nostre col·lectiu a altres tarifacions socials ja existents incorporades a títols de transport integrats disponibles a totes les ATM de Catalunya (més informació al primer enllaç a la part superior dreta d'aquesta pàgina)
- Promoure l'ús del transport públic entre les persones amb discapacitat, les seves famílies i el seu entorn social. En aquest sentit, doncs, es promou també una mobilitat més sostenible a tot el país.
Els darrers anys aquesta reivindicació no havia estat acceptada per l'administració degut a la previsió de la posada en marxa de la T-Mobilitat (més informació al segon enllaç a la part superior dreta d'aquesta pàgina). Però donat que la prova pilot de la T-Mobilitat ha quedat posposada en diverses ocasions, a aquesta darrera reunió al Consell de Mobilitat de ATM Barcelona es va adquirir el compromís de fer un estudi de viabilitat d'aquesta proposta d'ECOM.
Així doncs, s'inicia una línia de treball que ens ha de permetre avançar cap a una tarifació social integrada per al col·lectiu: inicialment a l'àrea de Barcelona, però ampliable a les ATM de Lleida, Girona i Camp de Tarragona.
Aquesta proposta la construirem de manera conjunta amb les entitats federades i aquelles amb les quals treballem en xarxa al territori, i es basarà en iniciatives ja existents com la de la T-4, la targeta rosa o el passi d'acompanyant de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) (més informació al tercer enllaç a la part superior dreta d'aquesta pàgina).
Us anirem informat!