El CERMI demana que el material del Pla Escola 2.0 sigui accessible per a alumnes amb discapacitat
El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) ha demanat al Ministeri d'Educació i a la Direcció general d'Avaluació i Cooperació Territorial que els ordinadors que es donin dins del Pla Escola 2.0 siguin accessibles per a alumnes amb diferents discapacitats, d'acord amb el principi de disseny per a tots. Així mateix, els programes de formació dirigits a perfeccionar les competències i habilitats del professorat en l'ús de les tecnologies i dispositius implantats com a conseqüència d'aquest programa, "haurien d'incorporar mòduls sobre accessibilitat, disseny per a tots i necessitats específiques en raó de les diferents discapacitats de l'alumnat", segons el CERMI. D'aquesta forma, ha afegit, "s'aconsegueix que els professors puguin interactuar en les millors condicions per a l'aprenentatge i l'òptim aprofitament escolar".
En aquesta línia i per a la seva correcta aplicació, el CERMI assegura que "les administracions educatives podran consultar amb les organitzacions representatives de la discapacitat del territori per a conèixer anticipadament els seus criteris, propostes i suggeriments, col·laborant, si s’escau, en el seu correcte desplegament i desenvolupament".
El Govern espanyol va aprovar el mes de setembre aquest Pla amb el qual es dotarà, el pròxim curs escolar, d'un portàtil a 400.000 alumnes i 20.000 professors, i es digitalitzaran 14.400 aules.
Font: Europa Press