Dret a l'educació inclusiva
El procés de normalització i inclusió de les persones amb discapacitat a la societat comença en la nostra formació, aspecte fonamental per al nostre ple desenvolupament personal i humà.
ECOM advoquem per l’escolarització dels infants amb discapacitat dins el sistema d’ensenyament ordinari i apostem per un model d’escola inclusiva que garanteixi el dret a l’educació per a tots els infants sense distinció, en el qual l’alumnat amb discapacitat física tingui una presència activa i participativa, com un membre més de la comunitat, i que s’apliqui a totes i cada una de les etapes educatives (inclosa l’etapa de 0 a 3 anys).
Defensem una escola que promogui l’atenció educativa per a tot l’alumnat, que busqui l’equitat i valori i contempli la diversitat, que ofereixi l’escolarització en condicions d’igualtat per a tots els nens i nenes, però sobretot una educació inclusiva, que personalitzi els aprenentatges, s’adapti a les necessitats de cadascú -en tots els aspectes de l’infant o jove-, i en què el plantejament pedagògic sigui obert, flexible i adaptat a la diversitat d’estils i ritmes d’aprenentatge. Considerem bàsic que els docents puguin comptar amb una formació adequada i els acompanyaments necessaris per poder garantir una educació de qualitat.
Quant als Centres d’Educació Especial, apostem per la progressiva transformació d’aquests en centres proveïdors de serveis i recursos a les escoles ordinàries, a fi d’aprofitar l’expertesa d’aquests centres i els seus professionals, optimitzant així els recursos públics. Però mentre això no es materialitzi, i no hi hagi garanties suficients d’una educació amb els suports especialitzats necessaris, considerem que aquests centres han de continuar oferint els serveis, en forma i qualitat, com fins ara.