Recomanacions per viatjar en avió - Persones amb Discapacitat
Descripció:
Des del 26 de juliol de 2008, és vigent el Reglament (CE) 1107/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, sobre els drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en el transport aeri.
De manera genèrica, el servei o assistència que pot rebre un passatger amb mobilitat reduïda consisteix en:
- A l'aeroport de sortida: Recollida en el punt de trobada de la persona i ajuda amb el seu equipatge de mà, i acompanyament al taulell de facturació, assistència en els tràmits necessaris per facturar, acompanyament cap a la zona d'embarcament, passant els controls de seguretat, duanes, etc. necessaris; embarcament a l'avió i desplaçament fins al seient assignat.
- A l'aeroport d'arribada: Ajuda amb l'equipatge de mà, desplaçament des del seient fins a la porta de l'avió i desembarcament; desplaçament cap a la sala d'equipatges, passant els controls necessaris, i des d'aquí, desplaçament fins a un punt de trobada a l'aeroport de destinació (si es troba en un estat membre de la Unió Europea).
- En els trànsits/connexions es prestarà l'assistència necessària per fer amb èxit el trànsit o la connexió, incloent-hi, si escau, maniobres d'embarcament, desembarcament, trasllats per la terminal, etc.
Recomanacions i consells inicials:
- Revisi que disposa de tota la informació necessària abans de finalitzar l'organització del viatge.
- Sigui realista sobre les seves pròpies necessitats, especialment si no pot caminar llargues distàncies sense ajuda. Les distàncies entre els taulells i les portes d'embarcament poden ser molt llargues.
- Determini la companyia aèria o el tour operador que millor s'ajusti a les seves necessitats.
- Contacti amb ells per assegurar-se que saben i entenen les seves necessitats particulars.
- No doni per fet que trobarà ajuda "improvisada". El millor és fer la petició d'assistència amb antelació.
- No doni per fet que el personal sap quina és la millor manera d'aixecar-lo o traslladar-lo. Si no l'hi pregunten, digui-ho vostè.
Si pateix alguna malaltia important, s'ha de posar en contacte amb la companyia aèria i possiblement cal presentar un certificat mèdic d’"apte per volar". A l'aeroport podrien sol·licitar la confirmació que pot volar.
LA NORMATIVA AERONÀUTICA limita el nombre de PMR (persones amb mobilitat reduïda) que poden viatjar en una aeronau; aquesta limitació està en funció de la mida de l'aeronau i del nivell del servei que sol·liciti el passatger.
S'aconsella que faci la seva reserva, quan sigui possible, amb set dies d'antelació, i com a mínim amb 48 hores abans d'iniciar el seu viatge. Això li permetrà assegurar-se que podrà disposar de l'assistència que necessita.
Qui hi pot accedir:
Poden sol·licitar el Servei d'assistència gratuït les persones amb mobilitat reduïda.
El passatger amb mobilitat reduïda és aquell la mobilitat del qual estigui limitada a efectes de la utilització d'un mitjà de transport, a causa de qualsevol discapacitat física (sensorial o de locomoció, permanent o temporal) o mental, a la seva edat o a qualsevol altra causa de discapacitat que exigeixi una atenció especial i l'adaptació a les seves necessitats dels serveis que es posen a disposició de tots els passatgers.
Amb caràcter general, es considera PMR aquell passatger que necessita ajuda d'una altra persona per adreçar-se a la sortida de l'aeronau amb la rapidesa adequada, en cas d'una evacuació d'emergència. Això també inclou els passatgers que tenen dificultats serioses per rebre o per comprendre les instruccions d'emergència.
Contacte:
A través de la seva web pública, Aena posa a disposició de qualsevol passatger amb mobilitat reduïda la possibilitat de realitzar una sol·licitud d'assistència, sense cap cost, als seus aeroports espanyols.
Aquesta sol·licitud d'assistència també pot realitzar-se trucant al servei d'informació d'Aena:
Telèfons: 902 404 704 i 91 321 10 00.