Agència Catalana del Consum
Descripció:
Organisme autònom de la Generalitat de Catalunya adscrit al Departament d'Empresa i Ocupació. Té personalitat jurídica pròpia, autonomia administrativa i plena capacitat d'obrar per acomplir les seves finalitats.
Àmbit d'actuació: Catalunya
El seu objectiu és garantir els drets de les persones com a consumidores de béns i productes i usuàries de serveis.
Serveis/actuacions:
- Informació: Les persones consumidores i les empreses sobre els seu drets i els seus deures en matèria de consum i la forma d'exercir-los.
- de forma general a través del web i a través fulletons, publicacions, i tots els mitjans de comunicació
- de forma personalitzada a través del telèfon d'atenció al ciutadà 012 o a les oficines de l'organisme.
- Formació: Les persones consumidores, empresaris i empresàries, professionals dels organismes públics de consum i de les associacions de consumidors, a través de xerrades i seminaris i cursos de formació. I s'educa els nens i nenes i el jovent en el consum responsable.
- Actuació: Per a la resolució dels conflictes que sorgeixen entre les empreses i les persones consumidores, a través dels mecanismes de mediació i arbitratge. Per millorar el funcionament del mercat de productes i serveis, a través del control i la inspecció i també, si escau, la regulació normativa. I ho fa garantint la protecció dels drets de les persones consumidores i la competitivitat de les empreses.
Qui hi pot accedir:
Qualsevol persona o col'lectiu que vulgui informació o resoldre conflictes sobre temes de consum.
Contacte:
Agència Catalana del Consum
C.Pamplona, 113
08018 Barcelona
Tel 93 551 66 66 ó 012
consum@gencat.cat