Batxillerat: adaptacions per a l’alumnat amb necessitats educatives especials

El Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu, determina les següents actuacions respecte a l’escolarització de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu al batxillerat: 

 

  1. Els centres educatius que imparteixen ensenyaments de batxillerat han de fer les adaptacions pertinents i facilitar les mesures i els suports necessaris perquè els i les alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu puguin cursar aquests estudis. Aquestes adaptacions inclouen: criteris d'avaluació, durada i en casos excepcionals, supressió d'alguna matèria. No s'adapten els objectius o continguts fonamentals del batxillerat. 

  2. Als estudis de batxillerat, els centres han de donar resposta a les diferents necessitats dels alumnes a través d'itineraris flexibles, adaptats als diferents ritmes i estils d'aprenentatge i les diferents situacions personals, itineraris que permetin modificar la durada de l'etapa. 

  3. Els centres han d'elaborar un Pla de Suport Individualitzat (PI), que en la majoria de casos és la continuïtat de les adaptacions fetes a l'educació secundària obligatòria, sempre que s'hagin d'establir mesures addicionals per als alumnes amb adaptacions significatives de materials d'aprenentatge i de temporització.