ECOM forma al personal d’atenció al públic de FGC en matèria de diversitat i atenció a persones amb discapacitat

Les formacions s’han dut a terme durant el mes de maig i han consistit en 37 sessions en què s’han format a més de 200 agents d’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

ECOM ha format durant tot el mes de maig a professionals d’atenció al públic de FGC amb l’objectiu de millorar les seves competències en l’àmbit de la diversitat i atenció a les persones amb discapacitat.

El personal de FGC no només ha après a identificar les necessitats de les persones amb discapacitat, sinó que ha entès com és la relació amb l’entorn quan es fa servir una cadira de rodes per desplaçar-se, quan es té algun tipus de mobilitat reduïda o algun altre tipus de discapacitat. En aquest sentit, s’han dut a terme circuits en cadira de rodes, simulant una discapacitat física, i en bastó, simulant una discapacitat visual, perquè el personal es posés en el lloc de la persona amb discapacitat.

Per tal d’aportar un valor afegit i també oferir la visió en primera persona de la persona amb discapacitat, les sessions han estat impartides per equips de dues persones formadores, en què almenys un dels formadors tenia una discapacitat. Així com, s’ha fomentat la participació dels professionals de FGC, que han pogut resoldre els seus dubtes i dur a la pràctica els coneixements apresos.

A part d’un nivell més pràctic, la formació també ha servit per eliminar estereotips negatius sobre les persones amb discapacitat i promoure l’educació en valors de la diversitat i la igualtat d’oportunitats. I també s’ha incidit en l’ús d’un llenguatge inclusiu correcte i s’han aportat estratègies pràctiques per fer acompanyaments de manera adequada i millorar l’accessibilitat comunicativa.