La T-Mobilitat entra en una nova fase de proves per a tota la ciutadania
Des d’ECOM encoratgem les persones amb discapacitat física i/o orgànica a gaudir del bitllet digital del transport públic de l’àrea de Barcelona per comprendre els avantatges i detectar les possibles incidències d'accessibilitat del servei
ECOM fem una crida a la participació de les persones que formen part del col·lectiu de persones amb discapacitat física i/o orgànica, i a les nostres entitats federades, a la proves Primer contacte de la T-Mobilitat, el nou bitllet digital del transport públic de l’àrea de Barcelona.
La Generalitat, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona, conjuntament amb l’AMB, TMB i FGC, ha impulsat aquest nou sistema de validació sense contacte (contactless) que permetrà viatjar amb una nova targeta recarregable o amb el telèfon mòbil, per mitjà de l’aplicació, ja disponible a la xarxa, T-Mobilitat. Això vol dir, que ja no serà necessària la compra de bitllet de cartró a taquilla o bústia, sinó que es podrà viatjar directament amb la targeta física de plàstic o el mòbil, de moment, disponible per a dispositius Android amb NFC.
Les càrregues i recàrregues de la targeta es podrà fer per mitjà de l’aplicació o les màquines d’autovenda habilitades de la xarxa; qui empri el mòbil, ho podrà fer de manera directa des de la cartera electrònica que disposarà a l’app.
L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat aquest dilluns que el títol ja és disponible i es pot comprar per internet a un cost reduït, i permetrà circular per la xarxa de transport públic al llarg de les properes setmanes.
El funcionament de registre de la T-Mobilitat requereix que les participants entrin i s'inscriguin al web de l’ATM, de TMB o els punts presencials habilitats per sol·licitar la targeta, que trigarà un màxim de 10 dies. En aquesta fase probatòria, el cost serà de 2,25 euros, quan es generalitzi serà de 4,5 euros, i tindrà validesa entre els 36 municipis de l’AMB.
A més, l’ATM ha posat de manifest l’obertura de nous canals de difusió i atenció al públic. Un compte de Twitter on hi haurà informació del sistema i es resoldran dubtes, i un canal de Telegram. Dues fonts complementaries a les ja existents oficines presencials i el telèfon gratuït.
Des d’ECOM entenem la importància que les persones amb discapacitat física i/o orgànica puguin participar en aquesta prova pilot per identificar les possibles incidències amb relació a l’accessibilitat, i els avantatges que pugui oferir al nostre col·lectiu. És per això, que us encoratgem a col·laborar del servei, i fer-nos saber, a posteriori, les casuístiques amb què us heu trobat.