Serveis de Valoració de Dependència (SEVAD)

Les sol·licituds de reconeixement de la situació de dependència es deriven als Serveis de Valoració de Dependència (SEVAD), que són qui gestiona aquest tràmit. 

Un cop SEVAD rep la sol·licitud, un o una professional contacta amb la família per concertar una entrevista personal per valorar la situació de dependència del vostre fill o filla. Després de l’entrevista, la Comissió de Valoració es reuneix per estudiar el cas i emetre un informe amb la proposta de grau de dependència.

Serà el Servei d’atenció a les persones dels Serveis Territorials del Departament qui emeti la resolució en un termini màxim de tres mesos. En la resolució s’especifica el grau de dependència i aquesta resolució s’envia al vostre domicili.

Finalment, des dels serveis socials de referència es contactarà amb la família per realitzar el Programa Individual d’Atenció (PIA), determinant els serveis i prestacions econòmiques més adequades per a les necessitats de l’infant o jove, contemplades a la Llei de Promoció de l’Autonomia Personal i Atenció a les Persones en situació de Dependència (LAPAD).

 

Disconformitat amb la resolució del grau de dependència

Les famílies que no esteu conforme amb la resolució del grau de dependència del vostre fill o filla, teniu la possibilitat de presentar un recurs d’alçada, tenint un mes de marge, a comptar des de la data de la notificació de la resolució de reconeixement de la situació de dependència. 

El recurs consisteix en omplir un formulari, al·legant la disconformitat de la resolució de la situació de dependència i aportant la documentació que ho justifiqui. Podeu accedir al formulari aquí. 

El formulari de sol·licitud del recurs d’alçada es pot presentar en els:

Un cop presentat el recurs, l’administració compte amb un màxim de tres mesos, a comptar de l’endemà de la presentació del recurs, per dictar i notificar la resolució d’aquest recurs d’alçada. Si passat aquest temps no s’ha rebut la notificació, s’entendrà com a desestimat.