ECOM i PREDIF col·laboren de nou amb l’Ajuntament de Barcelona i Barcelona Turisme en una 2a edició del curs de Turisme Accessible

La Federació ECOM i PREDIF hem col·laborat de nou amb l’Ajuntament de Barcelona, per mitjà de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i de la Direcció Turisme i Esdeveniments, i amb Barcelona Turisme, en una 2a edició de la formació 'Turisme accessible i atenció al client amb discapacitat i altres necessitats diverses', desenvolupada els dies 18 i 19 de març. Aquest curs ha comptat amb el suport de Fundación Vodafone España i la col•laboració de AC Hotel Marriot.
Aquesta formació, en què han participat un total de 51 alumnes, s’ha adreçat a professionals del sector turístic, Administracions Públiques i empreses turístiques locals. I tenia bàsicament tres objectius: donar a conèixer el concepte de Turisme Accessible i fórmules per a la seva implementació; sensibilitzar els professionals sobre la necessitat de millorar l’atenció a les persones amb discapacitat; i formar els professionals que fan l’atenció al públic per tal que puguin atendre les necessitats dels/de les clients/es amb discapacitat.

Com en l’anterior edició, l’equip docent procedia de les entitats representatives de les diferents discapacitats en l’àmbit autonòmic català com són la de la discapacitat física, ECOM; les de la discapacitat auditiva, ACAPPS (Associació Catalana Promoció Persones Sordes) i FESOCA (Federació de Persones Sordes de Catalunya), la de la discapacitat visual, ONCE (Organització Nacional Cecs Espanyols); la discapacitat intel•lectual, DINCAT (Discapacitat Intel•lectual Catalunya); i la de salut mental, FSMCAT (Federació Salut Mental Catalunya).

A diferència de la primera edició del curs, i d’acord amb les valoracions de l’alumnat que hi va participar, aquesta segona edició s’ha plantejat molt més pràctica que l’anterior, ja que es va detectar que és des de l’experimentació personal que s’entenen millor quines són les necessitats que tenen les persones en funció de la seva discapacitat. Així, durant els dos dies de formació, els participants han pogut desenvolupar tallers d’experimentació amb els diferents tipus de discapacitat, impartits per cadascuna de les entitats de referència en cadascun dels àmbits.

Aquests tallers s’han complementat amb una ponència inaugural impartida per Tatiana Alemany, directora tècnica d’accessibilitat universal, turisme i cultura de PREDIF, sota el títol “Marc general de turisme accessible en referència a establiments turístics”. I amb taula de bones pràctiques, on han participat diferents empreses i organitzacions (Barcelona Zero Límits, Universitat Ramon Llull, Fundació Miró i Easy Tours) mostrant diferents iniciatives en relació al turisme accessible. En aquesta taula també ha participat José Antonio González, viatger amb experiència que ha narrat les seves vivències.

En l’acte d’obertura de l’acte van participar el regidor de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom; Alejandro Ruiz, director de l’Hotel AC Diagonal l’Illa, que ha estat acollit aquesta formació; i Joana Sánchez, Directora Comercial de Gobierno y Servicios Públicos de Cataluña de Vodafone España, que ha donat suport al curs.