Viatjar en avió

Des del 26 de juliol de 2008, és vigent el Reglament (CE) 1107/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol de 2006, sobre els drets de les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda en el transport aeri. 

El servei o assistència que pot rebre un passatger amb mobilitat reduïda consisteix en: 

  • A l'aeroport de sortida: Recollida en el punt de trobada de la persona i ajuda amb el seu equipatge de mà, i acompanyament al taulell de facturació, assistència en els tràmits necessaris per facturar, acompanyament cap a la zona d'embarcament, passant els controls de seguretat, duanes, etc. necessaris; embarcament a l'avió i desplaçament fins al seient assignat. 

  • A l'aeroport d'arribada: Ajuda amb l'equipatge de mà, desplaçament des del seient fins a la porta de l'avió i desembarcament; desplaçament cap a la sala d'equipatges, passant els controls necessaris, i des d'aquí, desplaçament fins a un punt de trobada a l'aeroport de destinació (si es troba en un estat membre de la Unió Europea). 

  • En els trànsits/connexions es prestarà l'assistència necessària per fer amb èxit el trànsit o la connexió, incloent-hi, si escau, maniobres d'embarcament, desembarcament, trasllats per la terminal, etc.

La normativa aeronàutica limita el nombre de PMR (persones amb mobilitat reduïda) que poden viatjar en una aeronau; aquesta limitació és en funció de la mida de l'aeronau i del nivell del servei que sol·liciti el passatger. 

S'aconsella fer la reserva, quan sigui possible, amb set dies d'antelació, i com a mínim amb 48 hores abans d'iniciar el viatge. Això permet assegurar-se disposar de l’assistència necessària.

Aena posa a disposició de qualsevol passatger amb mobilitat reduïda la possibilitat de realitzar una sol·licitud d'assistència, sense cap cost, als seus aeroports espanyols, a través de la seva web

Aquesta sol·licitud d'assistència també pot realitzar-se trucant al servei d'informació d'Aena:
Telèfons: 902 404 704 / 913 211 000.