Quines mesures de suport tindrà el nostre fill o filla amb discapacitat física en l’escola ordinària?

A continuació definim les mesures que s’utilitzen en els centres educatius per donar resposta a l’alumnat amb necessitats educatives especials:

  • SIEI (Suport Intensiu per a l’Escolarització Inclusiva): són professionals que s’incorporen a la plantilla de les escoles o instituts per atendre els i les alumnes amb necessitats educatives especials dins de l’aula ordinària amb el seu grup de referència. Es proporciona aquest suport des del segon cicle d’educació infantil fins a l’últim curs de l’escolarització secundària obligatòria. Per l’accés a aquest suport es requereix de l’informe de reconeixement de necessitats educatives especials per part de l’EAP i del Pla Individualitzat. + info

  • Pla de Suport Individualitzat: és un document escrit i que elabora el tutor o la tutora de l’estudiant amb NEE amb el suport de l’equip docent i, si és necessari, dels serveis educatius, de l’orientador/a o psicopedagog/a del centre. Es crea en base de l’informe de l’EAP i correspon a la direcció dels centres, amb el vistiplau de la CAD, o l'òrgan equivalent, aprovar el pla, i vetllar per la coordinació i col·laboració dels professionals que hi intervenen, i pel seu compliment. En el disseny del PI, tingueu per segur que com a mare, pare o representant legal sou una figura clau, podeu col·laborar en la seva elaboració. + info

  • Monitoratge de suport: si el vostre fill o filla necessita del suport d’una tercera persona per poder realitzar les activitats i interaccionar amb l’entorn, existeix el servei de monitoratge de suport per a l’alumnat amb necessitats educatives especials. És un servei que es presta tant a dins del centre educatiu com a fora d’aquest, quan es realitzen sortides i excursions Territorial corresponent.escolars. L'EAP amb la participació de la Comissió d’Atenció a la Diversitat del centre és qui sol·licita el servei de monitoratge de suport al Servei. + info

  • Ajuts tècnics: els materials i/o productes de suport que requereixen els i les alumnes amb necessitats especials en el centre educatiu ho sol·licita l’EAP o el CREDA a la Unitat de Tècniques Augmentatives de Comunicació (UTAC), que és qui proveeix aquests materials o productes. La UTAC té com a funcions l’avaluació, la intervenció i el seguiment de les persones usuàries, l’assessorament i la cooperació amb els familiars, els professionals i les institucions. Les ajudes tècniques que necessita l’estudiant queden recollides en el seu Pla Individualitzat. + info