Què fer si al centre educatiu ordinari on va el vostre fill/a amb discapacitat es detecten dificultats o problemes en la inclusió en el seu grup classe

Evidentment que per poder fer inclusió escolar calen recursos, però també és molt important com es gestionen els recursos que té cada centre educatiu. Per altra banda, comentar que també és molt important conèixer el projecte educatiu del centre i saber si aquest és inclusiu i per tant, si la inclusió de la diversitat és un tema que impregna i tenen incorporat tot el claustre i equip directiu o no és així. Per tal que el projecte educatiu sigui inclusiu és fonamental el paper de l’equip directiu del centre i per tant, si és necessari es pot demanar reunió amb aquest i/o el director/a per parlar d’aquest tema. També és important conèixer com funciona la CAD (Comissió d’Atenció a la Diversitat). En funció de la resposta que es tingui del centre educatiu, posteriorment es podria sol·licitar reunió amb l’AMPA (o AFA) i el Consell Escolar. 

Si després d’aquests contactes no es resol positivament la problemàtica o situació concreta, es pot sol·licitar reunió amb el/la Inspector/a dels Serveis Territorials corresponents o Consorci d’Educació de Barcelona, per sol·licitar mesures i estratègies per millorar la inclusió escolar en el centre educatiu.  

En aquest sentit, comentar-vos que moltes entitats i Federacions d’entitats de persones amb discapacitat fan assessorament a famílies i a centres educatius de com millorar la inclusió escolar i també ofereixen activitats de formació i/o de sensibilització adreçades als equips docents i a l’alumnat. Disposeu d’informació de les principals federacions d’associacions de persones amb discapacitat aquí.

Si voleu obtenir més informació, conèixer què fer davant de la vulneració dels drets o obtenir informació sobre els organismes d’assessorament i/o denúncia de la vulneració dels drets, us adjuntem l’enllaç de la guia pràctica per a la defensa dels drets de les persones amb discapacitat física que s’ha elaborat des d’ECOM: