Mesa d’Emergències de Catalunya

La Mesa d’Emergències té la funció de valorar i adjudicar els habitatges disponibles a persones en una situació d’emergència i risc d’exclusió residencial. Es poden sol·licitar el reallotjament a la mesa d'emergències municipals, si en té, o a la resta de casos, a la Mesa d'Emergències de Catalunya.

A 2019 els municipis amb mesa pròpia són: Badalona, Barcelona, Cornellà de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Lleida, Martorell, Sabadell, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vic.

 

Com accedir a la Mesa d’emergències

Com a primer pas, les persones que necessiteu un reallotjament, heu d’adreçar-vos als serveis socials municipals perquè obrin l'expedient, estudiïn el cas, i especialment facin l'informe de vulnerabilitat i/o risc d'exclusió residencial , que és imprescindible per tramitar la sol·licitud de valoració a la Mesa d'emergències.

A Barcelona els organismes competents (oficines d'habitatge i serveis socials) estan molt coordinats i és millor iniciar la sol·licitud del reallotjament a través de l'oficina d'habitatge local. Encara que es recomana, a totes les persones, anar tant a l’oficina d’habitatge local com als serveis socials municipals.

Un cop realitzat el tràmit, la Mesa ha d’adoptar un acord i notificar si s’accepta o no el cas per accedir a la Mesa d’emergència, en el termini màxim de tres mesos a partir de la data d’entrada de la sol·licitud amb la documentació complerta. + info