Habitatges de protecció oficial
En totes les promocions d'habitatges amb protecció oficial s'han de reservar un percentatge no inferior al 3% (del volum total) per a persones amb discapacitat i necessitat d’habitatge adaptat, que ho empara la Llei 18/2007 del Dret a l’Habitatge (àmbit autonòmic).
Un dels requisits principals per accedir a un habitatge de protecció oficial és no ser titular d’un habitatge. Malgrat que hi ha excepcions, que és quan l’habitatge no compleix la normativa sobre promoció de l’accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques i es produeix una d’aquestes circumstàncies:
-
Que no resulti possible un ajustament raonable, acreditat amb un informe d’un tècnic de l’Oficina de l’Habitatge competent.
-
Que un membre de la unitat de convivència acrediti la condició de discapacitat amb mobilitat reduïda permanent; o inclogui (o estigui formada) per persones majors de 65 anys.
On tramitar el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb protecció oficial
Per accedir a un habitatge de protecció oficial, cal fer la sol·licitud a través del model oficial al Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Catalunya i es pot fer per internet o presencialment.
Trobareu indicacions sobre els requisits i documentació necessària per accedir-hi, la normativa que el regula i la sol·licitud online o les oficines on us podeu adreçar de tot Catalunya aquí. Tingueu en compte que diversos municipis de Catalunya disposen de Registre propi. Cal que tingueu en compte que actualment, la majoria de tràmits que s’han de fer presencialment cal demanar cita prèvia.
La inscripció, per si mateixa, no dóna lloc a cap altre dret ni comporta l'adjudicació automàtica de cap habitatge amb protecció oficial. Podeu optar a l’adjudicació d’una promoció especifica segons les seves condicions específiques.