Tràmit d'autorització administrativa per a realitzar obres d'accessibilitat dels elements i serveis comuns
Descripció:
L'autorització administrativa és una figura regulada al Codi d'Accessibilitat de Catalunya, Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la Llei 20/1991, de 25 de novembre, de promoció de l'accessibilitat i de supressió de barreres arquitectòniques, i d'aprovació del Codi d'accessibilitat (DOGC núm. 2043, de 28.04.1995).
Els propietaris i els usuaris poden dur a terme les obres de transformació necessàries perquè els interiors dels habitatges o els elements i els serveis comuns de l'edifici siguin utilitzables per les persones amb mobilitat reduïda que hi hagin de viure, sempre que disposin, si s'escau, d'autorització de la comunitat, o del propietari, respectivament.
En el supòsit que la comunitat o el propietari deneguin l'autorització, aquesta pot ser sol·licitada al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, complint els requisits següents:
- Acreditar la situació de mobilitat reduïda. (Original i còpia o còpia compulsada del certificat oficial de reconeixement de la discapacitat, on consti que se supera el barem de mobilitat reduïda)
- Acreditar que l'habitatge no és practicable o accessible per a qui hi resideix o hi ha de residir habitualment i permanentment. (Escrit del representant de la comunitat de propietaris o còpia de l'acta de la reunió en la qual s'ha tractat el tema o document individualitzat dels propietaris on s'indiqui clarament la seva acceptació o oposició a la realització de les obres, sempre que quedi ben expressat el nombre total de propietaris i el sentit del seu vot, per tal d'acreditar clarament la proporció global a efectes de denegació. (Original o còpia compulsada)
- Presentar una descripció detallada de les obres d'accessibilitat que cal fer, acreditativa que no són d'entitat desproporcionada a la causa. (Original o còpia compulsada de Dictamen realitzat per un tècnic, gabinet tècnic o empresa autoritzada que estableixi raonadament que els accessos actuals a l'habitatge no són practicables o accessibles per al sol·licitant.)
- Per a l'atorgament o la denegació de l'autorització administrativa sol·licitada, cal tenir en compte el que estableix el Reglament i també la proporcionalitat entre les obres i la causa que les motiva.
Qui hi pot accedir:
La persona amb mobilitat reduïda propietària o usuària d'un habitatge en una finca urbana.
S'entén per usuària la persona usufructuària, arrendatària o subarrendatària, el cònjuge o parella de fet o els familiars amb discapacitat que convisquin amb un titular d'un habitatge, així com els treballadors amb discapacitat que tinguin una relació laboral amb el titular.
Contacte:
Àrea de Promoció de l'Accessibilitat i Supressió de Barreres
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Passeig del Taulat, 266-270
08019 Barcelona
Tel. 93 483 10 00
accessibilitat.bsf@gencat.cat
Web:
Àrea de Promoció de l'Accessibilitat i Supressió de Barreres