ECOM reivindiquem amb una campanya el tractament com a persones de les persones amb discapacitat i rebutja qualsevol altra etiqueta discriminatòria
La Federació ECOM, entitat referent de la discapacitat física i/o orgànica a Catalunya, hem llançat amb la col·laboració de TMB, una campanya per sensibilitzar sobre la importància del llenguatge inclusiu, en el marc de la celebració del nostre 50è aniversari, tal com hem comunicat en una nota de premsa.
La campanya, que serà visible al metro i als autobusos de Barcelona fins al 2 de novembre, pretén fer valdre la tasca que hem dut a terme ECOM i les nostres entitats federades durant els 50 anys per aconseguir la plena inclusió del col·lectiu a la societat i l'exercici dels seus drets en igualtat d'oportunitats.
El focus d'aquesta iniciativa és el rebuig cap a l'ús d'etiquetes discriminatòries, com disminuïda, minusvàlida i discapacitada per referir-se a les persones amb discapacitat. ECOM considerem que la discapacitat és una circumstància, però no defineix a la persona. Les barreres que es troben les persones són a causa de l'entorn, és a dir, les barreres i els obstacles de l'entorn són els que causen la discapacitat a la persona per a poder-se desenvolupar autònomament i en igualtat de condicions.
"El llenguatge marca quina mirada es té vers el col·lectiu, per això és important utilitzar un llenguatge inclusiu, perquè pot ajudar a promoure altres canvis", afirma el president d'ECOM, Antonio Guillén, que també afegeix "l'ús del llenguatge progressa al carrer, per tant també ho ha de fer en la legislació".
En aquest sentit, justament la iniciativa d'ECOM ha sortit en un moment en què hi ha obert un debat social i polític per reformar la Constitució espanyola i eliminar de l'article 49 el terme 'disminuidos' per ser substituït per 'persones amb discapacitat', una demanda que fa temps que demana el col·lectiu. Tanmateix, la reforma de moment no ha tirat endavant per l'oposició de PP i Vox.