ECOM participa en la Setmana Europea de la Mobilitat fent balanç dels cinc anys de participació en aquest cita, que consciencia i promou una mobilitat sostenible i accessible

No us perdeu el webinar que farem el 18 de setembre, a la tarda 

Sota el lema ‘Mobilitat per a tothom’ torna un any més la Setmana Europea de la Mobilitat (SEM), que se celebrarà del 16 al 22 de setembre i on, un any més, ECOM tornarem a ser presents. La SEM és una iniciativa que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludable. I també visualitza els possibles canvis en l’ús de l’espai públic per millorar la qualitat de vida a les ciutats i les persones, i l'ús de tipus de transport més nets i que garanteixen l’accessibilitat per a tothom. 

La Setmana del 2025 posa l’accent en l’accessibilitat al transport públic i la prevenció de la pobresa del transport. Destaca la rellevància de garantir que l’accés al transport públic no es vegi condicionat pels ingressos econòmics, la ubicació, el gènere o les capacitats i, per tant, no doni lloc a la limitació de l’accés a llocs de treball, educació i serveis essencials. 

La participació d’ECOM en l’edició 2025 de la SEM es concretarà en la realització d’un webinar on volem fer balanç de la nostra participació a la SEM durant els darrers cinc anys (de tot el que hem sumat a la promoció de la mobilitat per a tothom), i posar en valor les aliances fetes amb altres entitats de l’àmbit de la mobilitat durant tot aquest temps. Entitats com Col·lectiu Punt6, Promoció del Transport Públic, Red de Ciudades por la Bicicleta, Catalunya Camina, Associació de Prevenció d’Accidents de Trànsit (P(A)T), la CONFAV, Àrea Adaptada, TMB i els ajuntaments de Barcelona i Terrassa.  

El webinar, que portarà per títol “5 anys defensant una mobilitat per a tothom a la SEM”, es farà en format virtual (a través de la plataforma Zoom) el proper 18 de setembre, de 17.00 a 19.00 h. L’acte comptarà amb subtitulació en directe.  

Per participarà és imprescindible inscripció prèvia a través d’aquest formulari.  

 

La participació d’ECOM a la SEM 

 

La participació d’ECOM a la Setmana Europea de la Mobilitat arrenca fa cinc anys, veient l’oportunitat de sumar-se al treball comú pel foment de la sostenibilitat sostenible i accessible.  

Al llarg d’aquests cinc de participació ECOM, a través de webinars i tallers, ha abordat temàtiques molt diverses relacionades amb la mobilitat inclusiva, accessible, assequible i per a totes les persones. Entre les temàtiques que hem tractat durant aquests tres anys trobem el transport públic a demanda, l’urbanisme feminista i l’urbanisme tàctic, la tarifació social integrada del transport, les pacificacions i les illes de vianants, la bicicleta (en relació a la diversitat humana i l’accessibilitat), la mobilitat sostenible i accessible més enllà de les grans ciutats, l’accés al transport públic amb caminadors, scooters o cadires de posicionament, la mobilitat i el transport públic al món rural, i les novetats del Codi d’Accessibilitat de Catalunya, en relació a la mobilitat i el transport per carretera, entre altres. 

En aquesta llista de reproducció de Youtube, podeu visionar bona part dels webinars realitzats: https://www.youtube.com/watch?v=DOSC4EKmto8&list=PLqVZQME05WPz3Rk2MHHEKLgyUmqxD4yK7 

 

Grup de Treball pel Dret a la Mobilitat Sostenible i Accessible

 

ECOM comptem amb un Grup de Treball pel Dret a la Mobilitat Sostenible i Accessible, que és un espai de participació des del qual volem impulsar conjuntament millores en l’accessibilitat del transport públic al territori i promoure una mobilitat més sotenible i inclusiva per a tothom (tant per raó de discapacitat, gènere, edat...).  

Aquest grup, del qual realitzem convocatòries territorials (Barcelona, Lleida, Girona i Tortosa-Amposta) està obert a la participació de persones amb discapacitat i sense, entitats i moviments socials que vulguin implicar-se en la defensa del transport públic i el dret a la mobilitat sostenible i accessible per a tothom.

La periodicitat del grup és semestral (dues convocatòries a l’any a cada territori) i la modalitat de participació virtual.

Si estàs interessat en poder-hi participar, pots contactar amb Noelia Garberí (ngarberi@ecom.cat)