ECOM renovem la nostra imatge corporativa
A ECOM estem d’estrena: estrenem logotip i una nova identitat corporativa més moderna i actualitzada.
La identitat corporativa que identificava fins ara ECOM datava de 2007. Des d’aleshores han passat setze anys, un període en el qual hi ha hagut una important i necessària evolució en la percepció i mirada vers la discapacitat, així com en el fer i els objectius de la nostra entitat, que han suscitat que la nostra identitat corporativa hagués quedat caduca i anacrònica.
L’actualització del logotip que hem dut a terme ha posat focus especialment en l’actualització de la icona de la cadira de rodes, un símbol que si bé no identifica totes les tipologies de discapacitat física i/o orgànica ni a totes les persones, sí segueix sent el símbol internacional de la discapacitat. Creiem que mantenir aquest símbol en el nostre logotip és important per a la identificació de la nostra entitat com una entitat referent de la defensa dels drets de les entitats i les persones amb discapacitat física i/o orgànica.
La cadira de rodes del logotip que veníem fent servir fins ara era una cadira de rodes estàtica, sense força, sense moviment. I justament els tres elements clau que hem tingut presents per a la renovació i actualització de la identitat corporativa d’ECOM han estat aquests: força, moviment i autonomia de la persona.
En els darrers setze anys hi ha hagut un canvi de mirada i percepció vers les persones amb discapacitat que ha anat des d'una percepció de la persona com a persona dependent cap una visió de la persona com algú amb autonomia i amb capacitat de decidir i fer per sí mateixa, i de liderar el seu projecte de vida. I aquesta és la visió que hem volgut incorporar a la nostra identitat corporativa, per alinear la identitat corporativa amb l’objectiu principal de la nostra entitat, que és treballar per aconseguir que les persones amb discapacitat puguin tenir una vida autònoma i independent dins la comunitat.
Conscients també que actualment no totes les persones amb discapacitat se senten còmodes identificant-se amb la icona de la discapacitat, hem optat per una icona més artística i menys fidel i identificable amb la icona oficial.
Millora de l’accessibilitat
Un altre element clau en la renovació de la identitat corporativa d’ECOM ha estat el de la millora de l’accessibilitat.
Per fer més accessible el logotip, hem canviat el color de les lletres ECOM del taronja al negre per millorar i facilitar al màxim la llegibilitat, així com també hem fet un canvi de tipografia, i hem passat a utilitzar la tipografia Atkison Hyperlegible, anomenada així pel fundador del Braille Institute, que es va desenvolupar específicament per augmentar la legibilitat dels lectors amb baixa visió i millorar la comprensió. El que diferencia aquesta tipografia del disseny tipogràfic tradicional és que se centra en la distinció de formes de lletres per augmentar el reconeixement de caràcters.
També hem millorat la selecció cromàtica, passant a utilitzar una tonalitat de color taronja més accessible i incorporant un nou color, el verd, que és dels colors més accessibles.
La implantació de la nova imatge corporativa l'anirem fent de manera esglaonada, començant amb el format digital (web i xarxes) i fent-lo extensiu paulatinament en la resta de formats (paper i retulacions), pel que durant un temps conviuran les dues imatges corporatives, l'antiga i la nova.
Aquesta renovació i actualització de la imatge corporativa inclou tots els logotips identificatius d'ECOM, el de Federació ECOM, Fundació ECOM i la marca genèrica ECOM.
Aquesta renovació i actualització de la identitat corporativa d'ECOM ha estat possible gràcies al suport de Fundación ONCE.