ECOM formarà personal de l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural per millorar l’atenció a les persones amb discapacitat

LA FORMACIÓ ANIRÀ DIRIGIDA A PERSONAL D’ATENCIÓ AL PÚBLIC DE L’AGÈNCIA PER TAL DE MILLORAR LES COMPETÈNCIES EN L’ÀMBIT DE LA GESTIÓ DE LA DIVERSITAT I L’ATENCIÓ A LES PERSONES AMB DISCAPACITAT

ECOM impartirà, a partir d’aquest dimecres, formacions als professionals d’atenció al públic de l’Agència de Patrimoni Cultural amb l’objectiu de capacitar el personal i millorar les seves competències professionals en l'àmbit de la gestió de la diversitat i l'atenció adequada de les persones amb discapacitat. La formació serà impartida per l’àrea d’accessibilitat d’ECOM i es dividirà en un total de 6 sessions: dues a Barcelona (els dies 6 i 12 de novembre), dues a Tarragona (els dies 19 i 20 de novembre) i dues a Girona (26 i 27 novembre).

La formació comprendrà una part teòrica i una altra de pràctica per fomentar la participació activa de l’alumnat i resoldre els dubtes relacionats amb l’aplicació pràctica dels continguts de la formació en l’entorn professional dels i les participants o com podem facilitar la comprensió dels processos i els espais on desenvolupem els nostres serveis d'atenció al públic.

Alguns dels àmbits que tindrà en compte aquesta formació, seran la identificació de les necessitats de les persones amb discapacitat, dotant-les d’eines i coneixements claus per a poder fer una atenció adequada a les persones amb discapacitat, ja sigui física, visual, auditiva, trastorn mental, intel·lectual o del desenvolupament, l’eliminació els estereotips negatius sobre les persones amb discapacitat, promovent l’educació en valors de la diversitat i la igualtat d'oportunitats o el coneixement sobre el marc bàsic normatiu sobre inclusió social i no discriminació de les persones amb discapacitat.

Amb la part pràctica del curs, s’aportaran estratègies pràctiques per a fer petits acompanyaments de manera adequada i millorar l’accessibilitat comunicativa. A més, els treballadors podran experimentar en primera persona com és la relació amb l’entorn quan es fa servir una cadira de rodes per desplaçar-se, com es poden desenvolupar les activitats en igualtat sense el sentit de la vista o l’oïda, o com podem facilitar la comprensió dels processos i els espais on desenvolupem els nostres serveis d'atenció al públic.

L’Agència Catalana del Patrimoni Cultural és una entitat que té per missió gestionar, amb relació al medi urbà i natural que l’acull, el patrimoni cultural de la Generalitat amb criteris d’integritat, sostenibilitat i eficàcia. A més, l’Agencia dona suport al departament comprenent en matèria de cultura en les activitats programades per executar les polítiques establertes per la unitat competent en matèria de patrimoni cultural.