Serveis de les tecnologies i cures de suport: teleassistència domiciliària
La teleassistència i telealarma consisteix en la instal·lació d’un aparell en l’habitatge de la persona beneficiària. Els i les usuàries d’aquest servei duen a terme un braçalet o penjoll que poden activar (prement el botó o amb contacte verbal) en moments d’urgència, l’aparell connecta automàticament amb una central receptora, en la qual uns i unes professionals posen en marxa els recursos més adients per atendre a la persona: avisar els familiars o persones de contacte, desplaçar al domicili de la persona usuària una unitat mòbil formada per professionals de serveis socials i sanitaris, activar altres serveis d'urgència, etc.
Segons les necessitats i situació de risc de la persona usuària, hi ha dues modalitats de servei:
-
Servei bàsic: la persona beneficiària avisa només en les situacions d’emergència.
-
Servei ampliat: la persona usuària ha d’avisar al matí i a la nit, en cas contrari, l’alarma salta.
Accés al servei
- Persones en risc a causa de l’edat (majors de 75 anys)
- Persones majors d’edat i menors de 75 anys, amb certificat de discapacitat, on consti que superen el barem d’assistència de tercera persona o el barem de mobilitat reduïda o amb reconeixement de grau de dependència.
- Persones majors d’edat i menors de 75 anys en altres situacions en què el treballador o treballadora social valori la necessitat de disposar del servei.
Aquestes persones poden optar a aquest servei que dona suport, seguretat i acompanyament a les persones beneficiàries i les seves famílies quan ho requereixen.
Sol·licitud del servei
Les famílies que considereu que podeu necessitar aquest servei, contacteu amb els serveis socials del vostre municipi per tramitar-lo.