Batxillerat: adaptacions per a l’alumnat amb necessitats educatives especials
El Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu, determina les següents actuacions respecte a l’escolarització de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu al batxillerat:
-
Els centres educatius que imparteixen ensenyaments de batxillerat han de fer les adaptacions pertinents i facilitar les mesures i els suports necessaris perquè els i les alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu puguin cursar aquests estudis. Aquestes adaptacions inclouen: criteris d'avaluació, durada i en casos excepcionals, supressió d'alguna matèria. No s'adapten els objectius o continguts fonamentals del batxillerat.
-
Als estudis de batxillerat, els centres han de donar resposta a les diferents necessitats dels alumnes a través d'itineraris flexibles, adaptats als diferents ritmes i estils d'aprenentatge i les diferents situacions personals, itineraris que permetin modificar la durada de l'etapa.
-
Els centres han d'elaborar un Pla de Suport Individualitzat (PI), que en la majoria de casos és la continuïtat de les adaptacions fetes a l'educació secundària obligatòria, sempre que s'hagin d'establir mesures addicionals per als alumnes amb adaptacions significatives de materials d'aprenentatge i de temporització.