El Pla de Suport Individualitzat (PI)
El Pla de suport individualitzat (PI) recull la planificació de mesures, actuacions i suports per donar resposta a situacions singulars de determinats alumnes en tots els contextos en què es desenvolupa el projecte educatiu, i es crea en base de l’informe de l’EAP.
És un document que elabora el tutor o la tutora de l’estudiant amb Necessitats Educatives Especials amb el suport de l’equip docent i, si és necessari, amb l’assessorament dels serveis educatius i de l’orientador/a del centre. Correspon a la direcció dels centres, amb el vistiplau de la CAD (Comissió d’Atenció a la Diversitat), o l'òrgan equivalent, aprovar el pla, i vetllar per la coordinació i col·laboració dels professionals que hi intervenen, i pel seu compliment.
En el disseny del PI, tingueu per segur que com a mare, pare o tutor/a legal sou una figura clau, podeu col·laborar en la seva elaboració i heu d’estar en tot moment informats de les accions que es prenen en relació amb el PI del vostre fill o filla.
En el PI hi consten els següents temes:
-
Dades personals
-
Dades escolars
-
Breu justificació del PI
-
Proposta educativa: pla de treball
-
Criteris d’avaluació
-
Temporització
-
Mesures i suports
-
Conformitat del pla de suport individualitzat
-
Seguiment del PI
Etapes educatives on es pot elaborar el PI:
El PI s’elabora en les següents etapes educatives: segon cicle d'educació infantil, a l'educació primària i a l'educació secundària obligatòria (ESO). A l’etapa de batxillerat també s’elabora per aquells i aquelles alumnes amb necessitats educatives especials que ho requereixen.
A la resta d'ensenyaments no universitaris també es pot elaborar el PI per a l'alumnat que ho requereixi i que tingui un certificat de discapacitat.