ECOM publiquem un llibre que recull els primers 50 anys de la història de la nostra entitat

Una imatge on es veu la portada del llibre i un text que diu Juntes pels nostres drets. La història dels primers 50 anys de la Federació ECOM. I es menciona que està disponible al web d'ECOM

Es tracta d’una publicació digital interactiva, que estarà disponible en català i en castellà

En motiu del 50è aniversari de la Federació ECOM, que vam commemorar el 2021, vam engegar una iniciativa per elaborar un llibre on es recollís la història dels primers 50 anys de la nostra entitat, una història que va paral·lela a la de l’evolució del col·lectiu de persones amb discapacitat física i/o orgànica en l’àmbit estatal i, més en concret, a Catalunya.

La producció d’aquesta publicació digital interactiva, que porta per títol '50 anys. Juntes pels nostres drets. La història de la Federació ECOM', ha estat col·laborativa, i s’ha comptat amb la participació de vint-i-cinc persones que han tingut relació amb ECOM en algun moment al llarg de la seva història o que són referents de l’àmbit de la discapacitat, que han fet escrits basats en les seves vivències i testimonis personals.

Complementen aquests escrits amb testimonis personals, un recull d’alguns retalls de premsa dels primers anys de la Federació ECOM i d’alguns dels moments més significatius de la història del col·lectiu, com va ser la tancada al SEREM de l’any 1977; un recull fotogràfic de l’activitat de la federació durant aquests 50 anys, i una taula cronològica on es detallen, en paral·lel, els fets i les aportacions més rellevants de la Federació ECOM en relació a l’evolució del col·lectiu de persones amb discapacitat i les polítiques públiques al nostre país. En total prop de 150 pàgines on es mantindrà viva la història de la nostra federació.

La coordinació de la publicació ha estat a càrrec de la periodista Laia Serra, la responsable de Comunicació d’ECOM, Sílvia Riu, i Guillermo Amellugo, coordinador del 50è aniversari de la Federació ECOM.

Podeu descarregar-vos el llibre en català en aquest enllaç. En breu estarà també disponible en castellà.

Enllaços d'interès

Notícies relacionades

Descobreix les notícies relacionades, els projectes i l'impacte de la nostra tasca en la comunitat.

Nova edició de la formació "Agents del canvi: Validadores d'accessibilitat"

El Congrés aprova la reforma de les lleis de dependència i discapacitat, amb nous drets i mesures per promoure l'autonomia personal

Setmana Europea de la Mobilitat: ECOM denunciem que el bus interurbà continua limitant el dret a la mobilitat de les persones amb discapacitat